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Publicação:
Teaching medical students about dementia: a brief review

dc.contributor.authorJacinto, Alessandro Ferrari [UNESP]
dc.contributor.authorLeite, Ananda Ghelfi Raza [UNESP]
dc.contributor.authorLima Neto, José Luiz de [UNESP]
dc.contributor.authorVidal, Edison Iglesias de Oliveira [UNESP]
dc.contributor.authorBôas, Paulo José Fortes Villas [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2015-08-26T19:19:04Z
dc.date.available2015-08-26T19:19:04Z
dc.date.issued2015-06-01
dc.description.abstractUnderdeveloped nations have the largest absolute number of the world's elderly population. Approximately 10.7% of the Brazilian population comprises aged individuals. Aging populations are associated with a higher incidence of chronic degenerative diseases such as dementia. Demented individuals place a high burden of care on healthcare systems and family members. General practitioners should be able to diagnose the most common elderly diseases such as dementia since they act as gatekeepers to specialized care. In Brazil, many medical students work as general practitioners upon graduating. The present study shows some scenarios of medical schools worldwide, including Brazilian, regarding teaching on dementia.en
dc.description.abstractPaíses subdesenvolvidos têm o maior número absoluto de idosos do mundo. Cerca de 10,7% da população brasileira é constituída por indivíduos com idade igual ou superior a 60 anos. Como o envelhecimento populacional, uma maior incidência de doenças crônico-degenerativas, como a demência, é observada. Indivíduos com demência demandam múltiplos cuidados por parte dos sistemas de saúde e de suas famílias. Os clínicos gerais devem ser capazes de diagnosticar as doenças mais comuns nos idosos, incluindo as demências, já que são eles os profissionais que mais atendem esta população. No Brasil, muitos estudantes de medicina começam a trabalhar como médicos generalistas logo após a graduação em medicina. O presente estudo mostra alguns cenários de escolas médicas do mundo, incluindo algumas brasileiras, acerca do ensino de demências.pt
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Faculdade de Medicina de Botucatu
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Faculdade de Medicina de Botucatu, Departamento de Clínica Médica da Faculdade de Medicina de Botucatu
dc.format.extent93-95
dc.identifierhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1980-57642015000200093&lng=en&nrm=iso&tlng=en
dc.identifier.citationDementia & Neuropsychologia, v. 9, n. 2, p. 93-95, 2015.
dc.identifier.doi10.1590/1980-57642015DN92000002
dc.identifier.fileS1980-57642015000200093.pdf
dc.identifier.issn1980-5764
dc.identifier.lattes9276729087180415
dc.identifier.lattes5470736132142683
dc.identifier.orcid0000-0002-1573-4678
dc.identifier.orcid0000-0001-9876-3222
dc.identifier.scieloS1980-57642015000200093
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127297
dc.language.isoeng
dc.publisherAssociação de Neurologia Cognitiva e do Comportamento
dc.relation.ispartofDementia & Neuropsychologia
dc.relation.ispartofsjr0,205
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceSciELO
dc.subjectDementiaen
dc.subjectageden
dc.subjectTeachingen
dc.subjectMedical schoolsen
dc.subjectBrazilen
dc.subjectDemênciapt
dc.subjectIdosopt
dc.subjectEnsinopt
dc.subjectEscolas médicaspt
dc.subjectBrasilpt
dc.titleTeaching medical students about dementia: a brief reviewen
dc.title.alternativeO ensino de demência nas escolas médicas: uma breve revisãopt
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication
unesp.author.lattes9276729087180415[4]
unesp.author.lattes5470736132142683[5]
unesp.author.orcid0000-0002-1573-4678[4]
unesp.author.orcid0000-0001-9876-3222[5]
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Medicina, Botucatupt
unesp.departmentClínica Médica - FMBpt

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