Publication: Inquietude jovem: geração y e o mercado de trabalho
Loading...
Files
Date
Advisor
Guaraldo., Tamara 

Coadvisor
Graduate program
Undergraduate course
Comunicação Social - FAAC
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Type
Undergraduate thesis
Access right
Acesso aberto

Abstract
Abstract (english)
This study presents a discussion of the current labor market and characteristics of Generation Y, and has as the objective to know and discuss the profile of Generation Y, understanding their aspirations and expectations for their future in the labor market and understand their characteristics regarding the proposals of the organizations. For this we used the methodology of bibliographic research and as data collected, a qualitative research of focus group type was applied, with young people of Generation Y. The analysis was conducted in light of the theoretical framework and also from an structured interview with a specialist in the field, in order to know the relationship of this group with the labor market, in order to understand and to present strategies for organizations dealing with young people of Generation Y. The results of the focus group show that young people seek nice organizational environments, with fair remuneration and also free time for them to devote to hobbies and family. Thus, it is suggested that organizations use strategies such as assessment, trainee programs, goal setting and feedback to better understand this generation
Abstract (portuguese)
Este estudo apresenta uma discussão sobre o mercado de trabalho atual e as características da geração Y, e tem por o objetivo conhecer e discutir o perfil dessa geração, compreendendo seus anseios e expectativas para seu futuro no mercado de trabalho, assim como entender as suas características em relação às propostas das organizações. Para isso foi utilizada a metodologia da pesquisa bibliográfica, e como instrumento de coleta de dados foi aplicada uma pesquisa qualitativa do tipo grupo focal, com jovens da geração Y. A análise dos resultados foi realizada à luz do referencial teórico e também a partir de uma entrevista estruturada com uma especialista da área, com o objetivo de conhecer a relação desse grupo com o mercado de trabalho e de apresentar estratégias para as organizações que lidam com os jovens da geração Y. Os resultados do grupo focal demonstraram que os jovens procuram ambientes organizacionais agradáveis, com remuneração justa e também tempo livre para que possam se dedicar a hobbies e a família. Assim, sugere-se que as organizações utilizem estratégias tais como assessment, programas de trainee, estabelecimento de metas e feedbacks para melhor entender essa geração
Description
Keywords
Geração y, Mercado de trabalho, Relação de emprego, Generation y
Language
Portuguese
Citation
MARTINS, Andréa. Inquietude jovem: geração y e o mercado de trabalho. 2016. 1 CD. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2016.