Logotipo do repositório
 

Publicação:
Établissements d’Enseignement Superieur: Inclusion et de l’environnement de travail

dc.contributor.authorPereira, Carlos Eduardo Candido [UNESP]
dc.contributor.authorBizelli, José Luís [UNESP]
dc.contributor.authorLeite, Lúcia Pereira [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2018-12-11T17:11:17Z
dc.date.available2018-12-11T17:11:17Z
dc.date.issued2017-01-01
dc.description.abstractPeople with disabilities enter the labor market to carry out productive activities and build their independence. The advance of legislation does not preclude difficulties in entering and remaining in labor organizations. In this investigation, the chosen field was a public university. Participants were technical and administrative staff and teachers with disabilities, who reported on their entry experience and working conditions that were offered at the institution. The analysis reveals the unpreparedness of the organization at the time of receiving the workers; the prejudice and discrimination in dealing with colleagues and managers; and indifference to the law. Despite the existing material conditions, servants show appreciation and motivation for having access to employment.en
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista ‘Júlio de Mesquita Filho’ (UNESP) Faculdade de Ciências e Letras De Pós-graduação em Educação Escolar
dc.description.affiliationUNESP Faculdade de Ciências e Letras Departamento de Antropologia Política De Pós-graduação em Educação Escolar
dc.description.affiliationUNESP Faculdade de Ciências Departamento de Psicologia De Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista ‘Júlio de Mesquita Filho’ (UNESP) Faculdade de Ciências e Letras De Pós-graduação em Educação Escolar
dc.description.affiliationUnespUNESP Faculdade de Ciências e Letras Departamento de Antropologia Política De Pós-graduação em Educação Escolar
dc.description.affiliationUnespUNESP Faculdade de Ciências Departamento de Psicologia De Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem
dc.format.extent99-115
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/ES0101-73302017151511
dc.identifier.citationEducacao e Sociedade, v. 38, n. 138, p. 99-115, 2017.
dc.identifier.doi10.1590/ES0101-73302017151511
dc.identifier.fileS0101-73302017000100099.pdf
dc.identifier.issn1678-4626
dc.identifier.issn0101-7330
dc.identifier.scieloS0101-73302017000100099
dc.identifier.scopus2-s2.0-85017553464
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/174475
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofEducacao e Sociedade
dc.relation.ispartofsjr0,331
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceScopus
dc.subjectHigher Education
dc.subjectInclusion
dc.subjectLabor market
dc.titleÉtablissements d’Enseignement Superieur: Inclusion et de l’environnement de travailfr
dc.titleOrganizações de ensino superior: Inclusão e ambiente de trabalhopt
dc.title.alternativeHigher education organizations: Inclusion and work environmenten
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication
unesp.departmentPsicologia - FCpt

Arquivos

Pacote Original

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
S0101-73302017000100099.pdf
Tamanho:
188.67 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format