Publicação: Établissements d’Enseignement Superieur: Inclusion et de l’environnement de travail
dc.contributor.author | Pereira, Carlos Eduardo Candido [UNESP] | |
dc.contributor.author | Bizelli, José Luís [UNESP] | |
dc.contributor.author | Leite, Lúcia Pereira [UNESP] | |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | |
dc.date.accessioned | 2018-12-11T17:11:17Z | |
dc.date.available | 2018-12-11T17:11:17Z | |
dc.date.issued | 2017-01-01 | |
dc.description.abstract | People with disabilities enter the labor market to carry out productive activities and build their independence. The advance of legislation does not preclude difficulties in entering and remaining in labor organizations. In this investigation, the chosen field was a public university. Participants were technical and administrative staff and teachers with disabilities, who reported on their entry experience and working conditions that were offered at the institution. The analysis reveals the unpreparedness of the organization at the time of receiving the workers; the prejudice and discrimination in dealing with colleagues and managers; and indifference to the law. Despite the existing material conditions, servants show appreciation and motivation for having access to employment. | en |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista ‘Júlio de Mesquita Filho’ (UNESP) Faculdade de Ciências e Letras De Pós-graduação em Educação Escolar | |
dc.description.affiliation | UNESP Faculdade de Ciências e Letras Departamento de Antropologia Política De Pós-graduação em Educação Escolar | |
dc.description.affiliation | UNESP Faculdade de Ciências Departamento de Psicologia De Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem | |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista ‘Júlio de Mesquita Filho’ (UNESP) Faculdade de Ciências e Letras De Pós-graduação em Educação Escolar | |
dc.description.affiliationUnesp | UNESP Faculdade de Ciências e Letras Departamento de Antropologia Política De Pós-graduação em Educação Escolar | |
dc.description.affiliationUnesp | UNESP Faculdade de Ciências Departamento de Psicologia De Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem | |
dc.format.extent | 99-115 | |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/ES0101-73302017151511 | |
dc.identifier.citation | Educacao e Sociedade, v. 38, n. 138, p. 99-115, 2017. | |
dc.identifier.doi | 10.1590/ES0101-73302017151511 | |
dc.identifier.file | S0101-73302017000100099.pdf | |
dc.identifier.issn | 1678-4626 | |
dc.identifier.issn | 0101-7330 | |
dc.identifier.scielo | S0101-73302017000100099 | |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85017553464 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/174475 | |
dc.language.iso | por | |
dc.relation.ispartof | Educacao e Sociedade | |
dc.relation.ispartofsjr | 0,331 | |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | |
dc.source | Scopus | |
dc.subject | Higher Education | |
dc.subject | Inclusion | |
dc.subject | Labor market | |
dc.title | Établissements d’Enseignement Superieur: Inclusion et de l’environnement de travail | fr |
dc.title | Organizações de ensino superior: Inclusão e ambiente de trabalho | pt |
dc.title.alternative | Higher education organizations: Inclusion and work environment | en |
dc.type | Artigo | |
dspace.entity.type | Publication | |
unesp.department | Psicologia - FC | pt |
Arquivos
Pacote Original
1 - 1 de 1
Carregando...
- Nome:
- S0101-73302017000100099.pdf
- Tamanho:
- 188.67 KB
- Formato:
- Adobe Portable Document Format