Publication: Laboratório de Design Solidário: desenvolvimento de projetos junto à comunidades: concepção da arte e convívio café de Botucatu
Loading...
Date
Advisor
Coadvisor
Graduate program
Undergraduate course
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Type
Work presented at event
Access right
Acesso aberto

Abstract
Abstract (english)
The LABORATÓRIO DE DESIGN SOLIDÁRIO (SOLIDARITY DESIGN LAB) - (LabSol) was created in 2007 with the to provide Design students the possibility of contact with practical works, the course, the projectual activities and the market real needs through design grounded in the concepts of Solidarity Economy, Ecodesign and Sustainability The project is composed of Design and Public Relations students, volunteers, CNPq fellows in scientific research, the PROEx Unesp, and Permanence Student Program. One goal that drives the group is able to lead a quality design, share of the population would not have access to this work and has conducted actions with communities and groups that have their income arising from craft production.
Abstract (portuguese)
(LabSol) foi criado em 2007 com a finali-dade de proporcionar aos alunos do curso de Design a possibilidade de entrar em contato com a prática do curso, as atividades de projeto e as reais necessidades do mercado através de projetos embasados nos conceitos de Economia Solidária, Ecodesign e Sustentabilidade O projeto é composto por alunos dos cursos de Design e Relações Públicas, voluntários, bolsistas do CNPq em iniciação científica, da PROEx Unesp, e do Programa de Permanência Estudantil. Um dos objetivos que impulsiona o grupo é poder levar um design de qualidade, à parcela da população que não teria acesso a este trabalho e tem realizado ações junto a comunidades e grupos que tem sua renda advindo da produção artesanal.
Description
Keywords
Process of creation, Visual identity, Project, Ecodesign, Sustentabilidade, Design
Language
Portuguese
Citation
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-8, 2015.