Logo do repositório
 

Baixo desempenho e enriquecimento da interação: propostas de Feuerstein e mediação da aprendizagem

dc.contributor.authorConcário, Marcelo [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2016-03-02T13:03:57Z
dc.date.available2016-03-02T13:03:57Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractThis text is the result of a larger study into the role of the mother tongue in the construction of school knowledge, with a view to promoting gains in the performance of teenagers. The three objectives in this particular paper are: (1) to address Feuerstein's ideas, how the mother tongue interrelates with specific content, and the management of pedagogical interaction; (2) to illustrate enriched interaction during interventions by the researcher; and (3) to point out that supervised internship actions may help underachieving students. This is done in light of an interpretive analysis of the specialized literature, course books, reports and notes concerning interventions with students, and video and audio recordings. The analysis of interactions and student output following the researcher's interventions reveals increased awareness and change regarding school knowledge and how speaking/writing about specific content may enhance their performance in the completion of pedagogical tasks.en
dc.description.abstractO título do artigo é o informado acima. No sumário da revista, entretanto, figura título da primeira versão submetida à revista (Baixo desempenho escolar e enriquecimento da interação: língua materna, conteúdos específicos e as propostas de Feuerstein).pt
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências Humanas, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Departamento de Ciências Humanas - Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, CEP 17033-360, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências Humanas, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Departamento de Ciências Humanas - Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, CEP 17033-360, SP, Brasil
dc.format.extent405-423
dc.identifierhttp://www.olhares.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/160
dc.identifier.citationRevista Olh@ares, v. 2, n. 2, p. 405-423, 2014.
dc.identifier.issn2317-7853
dc.identifier.lattes7692178987743785
dc.identifier.orcid0000-0002-7051-7879
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135665
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofRevista Olh@ares
dc.rights.accessRightsAcesso restritopt
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectPerformanceen
dc.subjectCognitive modifiabilityen
dc.subjectInteraction and learningen
dc.subjectDesempenhopt
dc.subjectModificabilidade cognitivapt
dc.subjectInteração e aprendizagempt
dc.titleBaixo desempenho e enriquecimento da interação: propostas de Feuerstein e mediação da aprendizagempt
dc.title.alternativePoor performance and interaction enrichment: feuerstein's proposals and the mediation of learningen
dc.typeArtigopt
dspace.entity.typePublication
relation.isOrgUnitOfPublication6757fba3-ca7b-475c-8b94-17e4a336188f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery6757fba3-ca7b-475c-8b94-17e4a336188f
unesp.author.lattes7692178987743785
unesp.author.orcid0000-0002-7051-7879
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes, Comunicação e Design, Baurupt
unesp.departmentCiências Humanas – FAACpt

Arquivos