Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

Contextualization as a Teaching Strategy in Chemistry Video Lessons

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Brazilian Chemical Soc

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This study analyzed ninety Chemistry video lessons available on youtube.com.br site during the period of one year, in order to quantify the use of context in these classes. Furthermore, it was also made a classification of the observed contexts based on Kato and Kawasaki (2011) and Smith et al. (2010). For the selection of videos, videos that were analyzed showed up ten thousand views, since it consists of an indication of the use of this resource by students. After the analysis it was established a superficial use of contextualization as a teaching strategy, and it was observed that there is a field of traditional teaching approach, with definitions of concepts and / or phenomena, using examples and problem solving.

Descrição

Palavras-chave

Video lessons, Contextualization, didactic strategy

Idioma

Português

Citação

Revista Virtual De Quimica. Niteroi: Brazilian Chemical Soc, v. 8, n. 3, p. 716-722, 2016.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Item type:Unidade,
Faculdade de Ciências e Tecnologia
FCT
Campus: Presidente Prudente


Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso