Logotipo do repositório
 

Publicação:
Metodologia de ensino jigsaw em disciplina de química medicinal

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Sociedade Brasileira de Química

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

In this paper, we describe an educational experience involving the use of the jigsaw method on the Medicinal Chemistry course at the University of São Paulo, Brazil. The goal of this proposal was to investigate acceptance and contributions of the method to undergraduate chemistry teaching. Feedback on the jigsaw method collected from the focus groups and questionnaires showed that participants generally acknowledged the advantages of the jigsaw method in helping them learn the Medicinal Chemistry subject. Suggestions for improving the jigsaw method were also received from participants.

Descrição

Palavras-chave

Medicinal Chemistry, didactic tool, higher education

Idioma

Português

Como citar

Química Nova. Sociedade Brasileira de Química, v. 36, n. 6, p. 897-904, 2013.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação