Show simple item record

dc.contributor.authorFiorini, Maria Luiza Salzani [UNESP]
dc.contributor.authorManzini, Eduardo José [UNESP]
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:33Z
dc.date.available2015-02-24T13:57:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifierhttp://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/sobama/article/view/3799
dc.identifier.citationRevista da Sociedade Brasileira de Atividade Motora Adaptada, v. 15, n. 1, p. 21-30, 2014.
dc.identifier.issn1413-9006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114871
dc.description.abstractThe natural elapse of physical education classes does not seem to be so tranquil when the teacher is faced with students with and without disabilities in the same class. This way it is appropriate to disclose how the teacher understands the practice by itself, before the educational inclusion of the students with disabilities. It was developed a questionnaire to gauge conceptions on the inclusion of students with disabilities in physical education, through six steps: 1) performance of a semi-structured interview, 2) preparation of the first version of the questionnaire, 3) assessment of the utterances by judges and 4) writing of the second version; 5) a test to assess the clearness, and the understanding of the utterances; 6) the preparation of the third version of the questionnaire.en
dc.description.abstractO transcorrer habitual das aulas de Educação Física parece não ser tão tranquilo quando o professor defronta-se com alunos com e sem deficiência na mesma turma. Faz-se cabível, então, revelar como o professor entende, a própria prática, diante da inclusão educacional de alunos com deficiência. Elaborou-se um questionário para aferir concepções sobre a inclusão de alunos com deficiência na Educação Física, por meio de seis etapas: 1) realização de entrevista semiestruturada; 2) elaboração da primeira versão a partir das entrevistas; 3) avaliação dos enunciados por juízes; 4) redação da segunda versão; 5) teste para avaliar a clareza e o entendimento dos enunciados; 6) elaboração da terceira versão do questionário.pt
dc.format.extent21-30
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofRevista da Sociedade Brasileira de Atividade Motora Adaptada
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectEducacao Especialpt
dc.subjectConcepção de deficienciapt
dc.subjectavaliaçãopt
dc.titleElaboração de questionário para aferir concepções sobre inclusão de aluno com deficiência em aulas de educação físicapt
dc.title.alternativeQuestionnaire elaboration to gauge conceptions on inclusion of student with disabilities in physical education classesen
dc.typeArtigo
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Prof. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Prof. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Filosofia e Ciências, Maríliapt
dc.identifier.fileISSN1413-9006-2014-15-01-21-30.pdf
dc.identifier.lattes6147381720599787
dc.identifier.lattes9155295594995876
unesp.departmentEducação Especial - FFCpt
unesp.author.lattes6147381720599787
unesp.author.lattes9155295594995876
Localize o texto completo

Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record