Disponibilidade em gôndola: estudo de caso em uma empresa de bens de consumo
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Availability in gondola: case study in a consumer goods companyAuthor
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2018-12-03Type
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Efforts to maintain high levels of in-store service are often compromised by inadequate supply problems at the store or distribution center, causing the lack of availability of a product that can lead the final consumer to opt for other brands or another store. On-shelf availability (OSA) is a Key Performance Indicator (KPI) that aims to expose which products are missing from store shelves. From OSA it is possible to generate Out-of-Stock (OOS) action plans, try to ensure customer loyalty and decrease sales loss. In order to generate knowledge for the practical application of OSA within the Brazilian market, this research was developed, which is of an applied nature, qualitative approach, with exploratory objective and research procedure being the Case Study. This work was based on a specific customer of a consumer goods company that works with 6 product categories: baby, feminine, oral, shave, hair and beauty. With the data made available by the company studied, showing the history of the mentioned indicator, minutes of meetings with the client, weekly reports of actions and the monitoring of a project that aimed at the improvement of OSA, it was evidenced the importance of effective communication between client, sales and logistics to increase the availability of gondola
Esforços para manter altos níveis de serviço em loja são frequentemente comprometidos por problemas de abastecimento inadequado na loja ou centro de distribuição, fazendo com que a falta de disponibilidade de um produto leve o consumidor final a optar por outras marcas ou ainda outra loja. O indicador de disponibilidade em gôndola (On shelf availability - OSA), é um indicador de desempenho (Key Performance Indicator - KPI) que visa expor quais produtos estão em falta nas gôndolas das lojas. A partir do OSA é possível gerar planos de ação para eliminar a ruptura (Out-of-Stock - OOS), tentar garantir a fidelidade dos clientes e diminuir a perda de vendas. Buscando gerar conhecimento para a aplicação prática de OSA dentro do mercado brasileiro, desenvolveu-se esta pesquisa, que é de natureza aplicada, abordagem qualitativa, com objetivo exploratório e procedimento de pesquisa sendo o Estudo de Caso. Este trabalho utilizou como base de estudos um cliente específico de uma empresa de bens de consumo que trabalha com 6 categorias de produtos: baby, feminine, oral, shave, hair e beauty. Com os dados disponibilizados pela empresa estudada, mostrando o histórico do referido indicador, atas de reuniões com o cliente, relatórios semanais de ações e o acompanhamento de um projeto que visou a melhoria de OSA, ficou evidenciada a importância da comunicação efetiva entre cliente, vendas e logística para o aumento da medida de disponibilidade em gôndola
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