Show simple item record

dc.contributor.advisorCunha, Fabiana Lopes da [UNESP]
dc.contributor.authorTrolezi, Caio Gonçalves [UNESP]
dc.date.accessioned2021-03-10T12:58:22Z
dc.date.available2021-03-10T12:58:22Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationTROLEZI, Caio Gonçalves. Música, identidade e mensagem: do Blues ao movimento Black Rio. 2011. 83 f. Trabalho de conclusão de curso - (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulistra, Campus Experimental de Ourinhos, 2011.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/203790
dc.description.abstractNorth American black music consists of one of the manifestations richest in cultural terms and deeply is tied the movements of affirmation of the black in United States, mainly it enters the decades of 60 and 70 of century XX. Its importance in this period can be understood through the analysis of the industry of entertainment and this diffusion for other countries. Such musical sort in its historical and social development passed for some transformations during century XX, and was extremely important for the construction of identities and social and groups tied with its production, consumption and diffusion. We will deal quickly here to some styles fit in the great musical sort North American black music and to its unfoldings in Brazil, with the Movement Black Rio. We will look for to understand as these songs propagated ideas, behaviors and stimulated the construction of identities. For this work we look for to use as documentary sources, beyond specific bibliography on the subject, some musics, magazines specialized in these musical styles, films and sets of documents.en
dc.description.abstractA música negra norte-americana consiste em uma das manifestações mais ricas em termos culturais e está profundamente vinculada a movimentos de afirmação do negro nos Estados Unidos, principalmente entre as décadas de 60 e 70 do século XX. Sua importância nesse período pode ser compreendida através da análise da indústria de entretenimento e de sua difusão para outros países. Tal gênero musical em seu desenvolvimento histórico e social passou por várias transformações durante o século XX, e foi extremamente importante para a construção de identidades e grupos sociais vinculados à sua produção, consumo e difusão. Trataremos rapidamente aqui dos vários estilos enquadrados no grande gênero musical intitulado música negra norte-americana e de seus desdobramentos no Brasil, com o Movimento Black Rio. Procuraremos compreender como essas canções veiculavam idéias, comportamentos e estimulavam a construção de identidades. Para esse trabalho procuramos utilizar como fontes documentais, além de bibliografia específica sobre o tema, algumas músicas, revistas especializadas nesses estilos musicais, filmes e documentários.pt
dc.format.extent83 f.
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.sourceAlma
dc.subjectInfluência musicalpt
dc.subjectSoul (Música)pt
dc.titleMúsica, identidade e mensagem: do Blues ao movimento Black Riopt
dc.typeTrabalho de conclusão de curso
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Faculdade de Ciências, Tecnologia e Educação, Ourinhospt
dc.identifier.aleph990006892120206341
dc.identifier.filehttp://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-09-26/000689212.pdf
unesp.undergraduateGeografia - Ourinhospt
Localize o texto completo

Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record