Logotipo do repositório
 

Publicação:
The role of the didactic model of textual genres in language teaching

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

- This article aims at clarifying the concept of the didactic model of textual genres in the Sociodiscursive Interactionism’s perspective from the Genevan authors of the Didactic of Language, a fundamental concept (but still misunderstood) to the understanding of language teaching through textual genres, a proposal based on the Vy-gotskian theory of human development. Therefore, we will review this concept based on authors from the University of Geneva as well as on Brazilian authors who dedicate themselves to this theme.

Descrição

Palavras-chave

Didactic model of genres, Language capacities, Textual genres and language teaching

Idioma

Português

Como citar

Calidoscopio, v. 16, n. 3, p. 361-368, 2018.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação