Publicação: O potencial da música como recurso motivador na aula de língua inglesa da rede pública
dc.contributor.author | Kawachi, Claudia Jotto | |
dc.contributor.author | Monteiro, Dirce Charara [UNESP] | |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:39Z | |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:39Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to verify the potential of music as a pedagogical resource in the English class of a public school. The results confirmed that it is possible to motivate students through the use of songs. | en |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara - Jaú, km. 1, CEP 14801-900, SP, Brasil | |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara - Jaú, km. 1, CEP 14801-900, SP, Brasil | |
dc.format.extent | 49-63 | |
dc.identifier | http://pt.scribd.com/doc/167955624/Contexturas-16 | |
dc.identifier.citation | Contexturas, v. 16, p. 49-63, 2010. | |
dc.identifier.issn | 0104-7485 | |
dc.identifier.lattes | 1998374437925681 | |
dc.identifier.lattes | 7226263950843874 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/125205 | |
dc.language.iso | por | |
dc.relation.ispartof | Contexturas | |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | |
dc.source | Currículo Lattes | |
dc.subject | Music | en |
dc.subject | Motivation | en |
dc.subject | Teaching an learning English | en |
dc.subject | Música | pt |
dc.subject | Motivação | pt |
dc.subject | Inglês | pt |
dc.subject | Ensino-aprendizagem | pt |
dc.title | O potencial da música como recurso motivador na aula de língua inglesa da rede pública | pt |
dc.type | Artigo | pt |
dspace.entity.type | Publication | |
unesp.campus | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Letras, Araraquara | pt |