Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

The Persona and Digital Scientific Marketing strategies for ASEO

dc.contributor.authorTrevisan, Gustavo Lunardelli [UNESP]
dc.contributor.authorMonteiro, Silvana Drumond
dc.contributor.authorVidotti, Silvana Aparecida Borsetti Gregorio [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual de Londrina (UEL)
dc.date.accessioned2025-04-29T19:33:55Z
dc.date.issued2024-04-26
dc.description.abstractIntroduction: Examines the implications of marketing in improving content related to scientific production, focusing on Academic Search Engine Optimization (ASEO) and highlighting the role of Digital Scientific Marketing. Methodology: It presents the constructive stages of Digital Scientific Marketing from the ASEO perspective, considering the Author dimension and the formal and informal channels that constitute digital information environments. Results: Describes the stages of Planning, Persona Definition, Content Creation and Definition, Content Distribution, Content Evaluation, and Result Measurement for the application of Digital Scientific Marketing in the ASEO context. Conclusion: The application of Digital Scientific Marketing requires reflection on the target audience and the proper delivery of content, taking into account social media metrics and effective audience engagement. Integrating Digital Scientific Marketing with Academic Search Engine Optimization (ASEO) provides new perspectives for scientific research, aiming to reach audiences beyond the specialized public. This approach can foster research in various knowledge areas and lead to the development of new lines of investigation.en
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista (Unesp), SP
dc.description.affiliationPós-doutora em Ciência da Informação Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), MG
dc.description.affiliationPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Estadual Paulista (Unesp), SP
dc.description.affiliationPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Estadual de Londrina (UEL), PR
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista (Unesp), SP
dc.description.affiliationUnespPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Estadual Paulista (Unesp), SP
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.18225/ci.inf.v53i.6703
dc.identifier.citationCiencia da Informacao, v. 53.
dc.identifier.doi10.18225/ci.inf.v53i.6703
dc.identifier.issn1518-8353
dc.identifier.issn0100-1965
dc.identifier.scopus2-s2.0-85200410745
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11449/304125
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofCiencia da Informacao
dc.sourceScopus
dc.subjectAcademic Search Engine Optimization (ASEO)
dc.subjectDigital marketing. Scientific communication
dc.subjectDigital scientific marketing
dc.subjectScientific production. Digital marketing
dc.titleThe Persona and Digital Scientific Marketing strategies for ASEOen
dc.titleLa Persona y el Marketing Científico Digital estrategias para el ASEOes
dc.titleA persona e o marketing científico digital: estratégias para o ASEOpt
dc.typeArtigopt
dspace.entity.typePublication
unesp.author.orcid0000-0002-4175-7910[1]
unesp.author.orcid0000-0001-7228-1380[2]
unesp.author.orcid0000-0002-4216-0374[3]
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Filosofia e Ciências, Maríliapt

Arquivos