Repository logo
 

Publication:
Educação inclusiva: concepções de professores de ciências com relação à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de astronomia

Loading...
Thumbnail Image

Date

Advisor

Coadvisor

Graduate program

Undergraduate course

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Type

Article

Access right

Acesso restrito

Abstract

Abstract (english)

Despite of intense discussion over recent decades about the inclusion of disabled people and the influence of conception of teachers about that inclusion for the effectuation of it, this work sought to identify conceptions of science teachers regarding the inclusion of students with visual impairment in the classes of astronomy providing basis for future studies.

Abstract (portuguese)

Diante da intensa discussão nas últimas décadas sobre a inclusão das pessoas com deficiência e da influência da concepção dos professores a respeito desta inclusão para a efetivação da mesma, este trabalho buscou identificar concepções de professores de Ciências com relação à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de astronomia fornecendo subsídios para estudos futuros.

Description

Keywords

Educacional inclusion, Visual impairment, Science teaching, Inclusão educacional, Deficiência visual, Ensino de ciências

Language

Portuguese

Citation

Revista de la Facultad de Ciencia y Tecnologia, v. 17, p. 850-854, 2011.

Related itens

Sponsors

Units

Departments

Undergraduate courses

Graduate programs