Publicação:
Analisando imagens: Um ensaio sobre a criação de fontes narrativas para compreender os Grupos Escolares

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2010-04-01

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

This paper is an essay on how photos can be analysed and used to create narratives which may serve as resources for historical studies about school practices. As an exercise, we deal with six old photographs taken in Grupos Escolares, a Brazilian educational institution founded in the last decade of the 19th Century and extinguished in the 1970's. According to some authors, these schools represented the beginning of the public educational system in Brazil.

Descrição

Idioma

Português

Como citar

Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 23, n. 35, p. 75-100, 2010.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação