Logotipo do repositório
 

Publicação:
VIRTUAL EXCHANGE PERSPECTIVES IN THE USE OF ENGLISH AS LINGUA FRANCA

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Centro Univ Uniabeu

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

Telecollaboration (BELZ, 2003) emerges in the pedagogical scenario as a way to meet geographic, linguistic and cultural needs, allowing access to languages and cultures. Deriving from teletandem (TELLES, 2006), a virtual, autonomous and collaborative language learning context with VOIP technology writing, voice and image resources, we propose the present study based on online collaboration in English as a lingua franca. Based on the theoretical support of telecollaboration, teletandem and English as a lingua franca, we aim to describe sessions of collaboration between international partnerships. Using a qualitative methodology, data were collected through questionnaires, reports and field notes from the sessions. Considering this form of virtual exchange, we hope to present contributions to the process of teaching/learning foreign languages.

Descrição

Palavras-chave

Telecollaboration, Lingua Franca, English teaching-learning

Idioma

Português

Como citar

E-scrita-revista Do Curso De Letras Da Uniabeu. Rio De Janeiro: Centro Univ Uniabeu, v. 12, n. 2, p. 293-309, 2021.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação