Publicação: Deserto da atualidade: A visão nietzschiana da educação como campo de batalha
dc.contributor.author | Dresch, Jaime Farias [UNESP] | |
dc.contributor.author | dos Santos, Vanice | |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | |
dc.contributor.institution | Mestre em Filosofia (UNISINOS) | |
dc.date.accessioned | 2018-12-11T16:51:49Z | |
dc.date.available | 2018-12-11T16:51:49Z | |
dc.date.issued | 2018-01-01 | |
dc.description.abstract | In 1872, Friedrich Nietzsche pronounced the conferences named on the future of our educational establishments, when he presented a radical and forceful analysis on the education of his time. The present article takes over concepts as responsibility, autonomy, teacher, pointed out in conferences, restoring the notion of battlefield, from which one proposes a kind of genealogy of educational poisoning. In this sense it is pointed out the permanence of the present time as a value responsible for the process of desertification of education. | en |
dc.description.affiliation | Universidade do Planalto Catarinense (UNIPLAC) Doutor em Educação (UFSCar) Mestre em Educação (UNESP) | |
dc.description.affiliation | Universidade do Planalto Catarinense (UNIPLAC) Doutora em Educação (UFRGS) Mestre em Filosofia (UNISINOS) | |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade do Planalto Catarinense (UNIPLAC) Doutor em Educação (UFSCar) Mestre em Educação (UNESP) | |
dc.identifier.citation | Espacios, v. 39, n. 5, 2018. | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85041688740 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/170642 | |
dc.language.iso | por | |
dc.relation.ispartof | Espacios | |
dc.relation.ispartofsjr | 0,144 | |
dc.rights.accessRights | Acesso restrito | |
dc.source | Scopus | |
dc.subject | Actuality | |
dc.subject | Battlefield | |
dc.subject | Education | |
dc.subject | Friedrich Nietzsche | |
dc.title | Deserto da atualidade: A visão nietzschiana da educação como campo de batalha | pt |
dc.title.alternative | Desert of actuality: The nietzschean view of education as a battlefield | en |
dc.type | Artigo | |
dspace.entity.type | Publication |