Logotipo do repositório
 

Publicação:
IDEOLOGICAL DOCTRINE OR FALSE NEUTRALITY IN THE PROCESS OF INITIAL TEACHER TRAINING? INTERLOCATIONS WITH HISTORICAL-DIALETIC MATERIALISM

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Estadual Paulista Julio Mesquita Filho, Fac Ciencias & Tecnologia

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

The present theoretical essay assumed as a general objective to analyze the contradictions of the School Without Party Law Project and the alleged pseudo-neutrality in the initial teacher training processes. The theoretical framework used is based on epistemological historical-dialectical materialism. The results revealed that both the Escola Sem Partido Movement, materialized by conservative segments of society, and the aforementioned Bill, in the name of seeking a possible neutrality in the dissemination of knowledge and combating discourses deviating from morals and good customs in school institutions only depoliticize educational action and concern the maintenance of current social relationships.

Descrição

Palavras-chave

School Without Party, Ideology, Initial Teacher Training

Idioma

Português

Como citar

Nuances-estudos Sobre Educacao. Presidente Prudente: Univ Estadual Paulista Julio Mesquita Filho, Fac Ciencias & Tecnologia, v. 31, 19 p., 2020.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação