Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

AUTHORSHIP IN AN ESSAY ON INDIAN COMMUNITY JURUNA: PERSPECTIVES AND EVIDENCE

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Fundacao Univ Tocantins

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This article has, as its objective, discuss questions about copyright and authorship in an essay from a indigenous student. For that, first, we investigate the notion of author on classical vision of Foucault (2001) of Foucault (2001) and then observe how as such notions are present in school texts according to Orlandi (1987), Pfeiffer (1995), Possenti (2002) and Possenti (2016), as well as the requirements and conditions that the school offers to the student to become a competent writer. Then, we look for highlight, by Indicting Paradigm, on what makes a school text have indications of authorship to then investigate traces of authorship in the latest version of a text, in Portuguese as a second language, written by a student from juruna school in textual production workshop held in July 2013.

Descrição

Palavras-chave

School Essay, Portuguese as a second language, Evidence of authorship

Idioma

Português

Citação

Humanidades & Inovacao. Palmas-tocantins: Fundacao Univ Tocantins, v. 4, n. 4, p. 123-131, 2017.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso