Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

JOURNAL CLUB TEACHING AND LEARNING STRATEGY FOR EVIDENCE-BASED NURSING DEVELOPMENT

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

Integrative literature review study. The databases were: Scopus; Pub Med; ProQuest; Web of Science and VHL, the key words: journal club and nursing or participatory management, from 2014 to 2018. The inclusion criterion was to include article categories (original, literature review, case study, multi-method, content, among others); articles with summaries and full texts available for analysis at national and international level. We found 97 articles, 23 met the inclusion criteria and constituted the sample. After the Bibliometric analysis, four categories were extracted: Implementation of the teaching and learning strategy Journal Club; Construction of the Journal Club method; The advantages and challenges of implementing the Journal Club and Journal Strategy Review. It is a promising strategy, but little used at the national level, known internationally, but there is a need for more evidence under its effectiveness over time.

Descrição

Palavras-chave

Journal Club, Nursing, Participative Management Leadership

Idioma

Português

Citação

Revista Pesquisa Qualitativa, v. 8, n. 16, p. 105-117, 2020.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso