Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

A Case Study of Applying the Classification Task for Students Performance Prediction

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

In this study the application of data mining in an academic database is presented, aiming the identification of the reasons of student dropouts by preventing failures in Programming Language class from Internet Systems course of Federal Institute of Mato Grosso do Sul (IFMS). The classification task is used, as well as decision tree technique and J4.8 algorithm, wich is run with three different options and, in each option pruned and unpruned decision trees are generated. The results show that the most realistic test is Cross-validation, with a success rate of 75.8% in classification, and that it is possible to prevent student failure in specific cases and as a consequence, to lower the number of student dropouts by failure.

Descrição

Palavras-chave

academic database, classification task, Data mining

Idioma

Português

Citação

IEEE Latin America Transactions, v. 16, n. 1, p. 172-177, 2018.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso