Repository logo
 

Publication:
Redes Sociais em linguagens documentais: uma análise de coautoria a partir da realidade brasileira

Loading...
Thumbnail Image

Date

Advisor

Coadvisor

Graduate program

Undergraduate course

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Type

Article

Access right

Acesso abertoAcesso Aberto

Abstract

Abstract (english)

Social networks can measure the scientific collaboration among researchers, institutions and countries, making visible the investigative behavior of any field. Indexing language is a theme primarily approached by the area of information organization and representation. This paper presents the formation of social networks related to the indexing language theme using the available curricula on the Lattes Platform. Co-authorship analyses were done for researchers and institutions, as well as information about the journals most used to communicate the theme and knowledge areas that deal with investigations of indexing languages. It was found that co-authorship index is high, but the social networks of the respective theme are designed in a localized way.

Abstract (portuguese)

As redes sociais medem a colaboração científica entre pesquisadores, instituições e países, tornando visível o comportamento investigativo de dado campo. Linguagem documental é uma temática abordada fundamentalmente no campo da organização e representação da informação. Este trabalho apresenta a formação de redes sociais relacionadas ao tema linguagem documental a partir dos currículos disponibilizados na Plataforma Lattes. Foram realizadas análises de coautoria entre os pesquisadores e as instituições, além do levantamento dos periódicos que são mais utilizados para comunicação das pesquisas, bem como das áreas de conhecimento que abarcam investigações de linguagens documentais. Constatou-se que o índice de coautoria é alto, mas que as redes sociais do respectivo tema são concebidas de maneira localizada.

Description

Keywords

Language

Portuguese

Citation

Encontros Bibli, v. 16, n. 31, p. 1-24, 2011.

Related itens

Sponsors

Units

Departments

Undergraduate courses

Graduate programs