Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

Use of peer instruction by chemistry residents in teaching radioactivity in high school: student perception

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Nove Julho

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

This study aimed to analyze the perception of high school students about learning radioactivity content, taught by Chemistry residents, through the active Peer Instruction methodology. The qualitative research was planned and applied following the assumptions of this method. The data collected, coming from a questionnaire administered to students, was analyzed according to Bardin (2016). From the study carried out, it was noted that students had greater interest and motivation regarding radioactivity content, and it was proven that the Peer Instruction methodology helped in understanding concepts on the subject.

Descrição

Palavras-chave

middle school, chemistry teaching, active methodology, radioactivity

Idioma

Português

Citação

Dialogia. Sao Paulo: Univ Nove Julho, n. 48, 18 p., 2024.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso