Publicação: Protagonismo quilombola: seus sujeitos e seus saberes influenciando a educação
Carregando...
Data
Autores
Orientador
Coorientador
Pós-graduação
Curso de graduação
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Tipo
Artigo
Direito de acesso
Acesso aberto

Resumo
Resumo (inglês)
This article aims at presenting the quilombola people and their knowledge, as they influence education, as well as and the education that exists in these communities in Brazil, particularly in the state of São Paulo. Furthermore, it tries to explain what are the quilombos, the origin of the term and the political and cultural history of these populations in the country, drawing a time continuum to facilitate the understanding of the reality of these groups and communities in various parts of the country in the XXI century. Thus we will have the opportunity to reflect, discuss and clarify some aspects that guide the reality of the quilombola communities in Brazil, and therefore to expand our critical capacity about the present educational process.
Resumo (português)
O artigo visou apresentar os sujeitos e os saberes quilombolas que influenciam a educação, bem como a educação existente nestas comunidades no Brasil e em particular no Estado de São Paulo.
Descrição
Palavras-chave
Leadership, Quilombola, leaders, quilombismo, knowledge, Education, Educação, Quilombo, quilombola, saberes, sujeitos
Idioma
Português
Como citar
Comunicações, v. 1, n. jun-2014, p. 105-117, 2014.