Logotipo do repositório
 

Publicação:
Protagonismo quilombola: seus sujeitos e seus saberes influenciando a educação

dc.contributor.authorFonseca, Dagoberto José [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:23Z
dc.date.available2015-07-15T18:27:23Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractThis article aims at presenting the quilombola people and their knowledge, as they influence education, as well as and the education that exists in these communities in Brazil, particularly in the state of São Paulo. Furthermore, it tries to explain what are the quilombos, the origin of the term and the political and cultural history of these populations in the country, drawing a time continuum to facilitate the understanding of the reality of these groups and communities in various parts of the country in the XXI century. Thus we will have the opportunity to reflect, discuss and clarify some aspects that guide the reality of the quilombola communities in Brazil, and therefore to expand our critical capacity about the present educational process.en
dc.description.abstractO artigo visou apresentar os sujeitos e os saberes quilombolas que influenciam a educação, bem como a educação existente nestas comunidades no Brasil e em particular no Estado de São Paulo.pt
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Antropologia Política e Filosofia, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jaú, Km. 1, Campus, CEP 14900-901, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Antropologia Política e Filosofia, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jaú, Km. 1, Campus, CEP 14900-901, SP, Brasil
dc.format.extent105-117
dc.identifierhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacao/article/viewArticle/2055
dc.identifier.citationComunicações, v. 1, n. jun-2014, p. 105-117, 2014.
dc.identifier.doi10.15600/2238-121X/comunicacoes.v21n1p107-119
dc.identifier.fileISSN0104-8481-2014-01-2014-105-117.pdf
dc.identifier.issn0104-8481
dc.identifier.lattes8483229888324823
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124661
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofComunicações
dc.rights.accessRightsAcesso abertopt
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectLeadershipen
dc.subjectQuilombolaen
dc.subjectleadersen
dc.subjectquilombismoen
dc.subjectknowledgeen
dc.subjectEducationen
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectQuilombopt
dc.subjectquilombolapt
dc.subjectsaberespt
dc.subjectsujeitospt
dc.titleProtagonismo quilombola: seus sujeitos e seus saberes influenciando a educaçãopt
dc.typeArtigopt
dspace.entity.typePublication
relation.isOrgUnitOfPublication0893b748-d216-4eba-952d-cd4676b310f6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery0893b748-d216-4eba-952d-cd4676b310f6
unesp.author.lattes8483229888324823
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Letras, Araraquarapt
unesp.departmentAntropologia, Política e Filosofia - FCLARpt

Arquivos

Pacote Original

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
ISSN0104-8481-2014-01-2014-105-117.pdf
Tamanho:
730.73 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format