Logotipo do repositório
 

Publicação:
Ensino e Aprendizagem de Matemática Através da Resolução de Problemas Como Prática Sociointeracionista

dc.contributor.authorJunior, Luiz Carlos Leal [UNESP]
dc.contributor.authorDe La Rosa Onuchic, Lourdes [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)
dc.contributor.institutionInstituto Federal de São Paulo (IFSP)
dc.date.accessioned2018-12-11T16:40:32Z
dc.date.available2018-12-11T16:40:32Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractThis article presents a truly practical experience and the approach of Teaching and Learning Mathematics through Problem Solving, as a sociointeractionist practice from its theoretical and philosophical constitutions to their educational practice in a course of the Programa Nacional de Acesso ao Ensino Técnico e ao Emprego headed by Instituto Federal de São Paulo-Campus Sertaozinho. We present a field of social, historic, and cultural studies as proposed by Problem Solving, not only as a teaching-learning methodology but rather as a field of study that keeps alive the move action /reflection/ action and through concepts and problems in Vygotskys work. Lay hold of the self-regulatory and metacognition elements by thinking-out-loud in the construction of knowledge and creation of learning and some consequences of this practice in schools.en
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUniversidade de São Paulo (USP)
dc.description.affiliationGrupo de Trabalho e Estudo em Resolução de Problemas (GTERP) UNESP
dc.description.affiliationInstituto Federal de São Paulo (IFSP)
dc.description.affiliationPós-Graduação em Educação Matemática Universidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUnespGrupo de Trabalho e Estudo em Resolução de Problemas (GTERP) UNESP
dc.description.affiliationUnespPós-Graduação em Educação Matemática Universidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.format.extent955-978
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n53a09
dc.identifier.citationBolema - Mathematics Education Bulletin, v. 29, n. 53, p. 955-978, 2015.
dc.identifier.doi10.1590/1980-4415v29n53a09
dc.identifier.fileS0103-636X2015000300955.pdf
dc.identifier.issn1980-4415
dc.identifier.issn0103-636X
dc.identifier.scieloS0103-636X2015000300955
dc.identifier.scopus2-s2.0-84953374412
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/168271
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofBolema - Mathematics Education Bulletin
dc.relation.ispartofsjr0,196
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceScopus
dc.subjectProblem Solving
dc.subjectPRONATEC
dc.subjectSociointeractionist Practice
dc.subjectTeaching-Learning
dc.subjectThinking-Out-Loud
dc.titleEnsino e Aprendizagem de Matemática Através da Resolução de Problemas Como Prática Sociointeracionistapt
dc.title.alternativeTeaching and learning mathematics through problem solving as sociointeractionist practiceen
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication

Arquivos

Pacote Original

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
S0103-636X2015000300955.pdf
Tamanho:
643.27 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format

Coleções