Logotipo do repositório
 

Publicação:
Clarice Lispector's Short Story as a Provocation to The Young School Reader

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Federal Espirito Santo

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

Considering the importance of literary reading for the education of youth, the objective of this article is to emphasize the short story as a format to captivate and introduce the school reader. To support this argument this article contains a selection of short stories by Clarice Lispector for emphasizing the particular and unique effect of the short story (CORTAZAR, 1974). Furthermore, we highlight the subject of interest by youth and the incompleteness of language used by the writer to provoke the reader. This study examines aspects of the short story that form a connection between young readers and the text, especially those caused by the play of identification and estrangement in this author.

Descrição

Palavras-chave

Short story, Clarice Lispector, Formation of Readers, School Reader

Idioma

Português

Como citar

Contexto-revista Do Programa De Pos-graduacao Em Letras. Vitoria: Univ Federal Espirito Santo, n. 28, p. 111-136, 2015.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação