Repository logo
 

Publication:
Um estudo sobre a utilização do software SCRATCH como ferramenta de apoio ao ensino da disciplina de lógica de programação

Loading...
Thumbnail Image

Date

Advisor

Coadvisor

Graduate program

Undergraduate course

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Type

Article

Access right

Acesso restrito

Abstract

Abstract (english)

Learning to program or master a programming language is not an easy task, and the base of process should by study Logic Programming, beginning to learning through the development of pseudocodes, algorithms and flowcharts, for, techniques that facilitate the construction and understanding of what you want to accomplish, to that is subsequently developed or elaborated a program. Reflecting on the learning of Logic Programming, this article presents information about software SCRATCH in relation to logic (pseudocodes), and how it provides support to the understanding of student learning in this course.

Abstract (portuguese)

Aprender a programar ou dominar uma linguagem de programação não é uma tarefa fácil, e a base desse processo deve iniciar pelo estudo da Lógica de Programação, principiando-se o aprendizado, através da elaboração de pseudocódigos, algoritmos e fluxogramas, isto é, técnicas que facilitam a construção e o entendimento do que se deseja realizar, para que, posteriormente, seja desenvolvido ou elaborado um programa. Refletindo sobre o aprendizado da Lógica de Programação, este artigo apresenta informações sobre o software SCRATCH em relação à lógica de programação (pseudocódigo) e, de como este fornece apoio à compreensão do discente no aprendizado desta disciplina.

Description

Keywords

Lógica, Programação, SCRATCH, Aprendizado

Language

Portuguese

Citation

Mímesis, v. 34, n. 1, p. 45-62, 2013.

Related itens

Sponsors

Units

Departments

Undergraduate courses

Graduate programs