Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

INTERSECTIONAL OPPRESSIONS THROUGH LANGUAGE: CASE STUDIES IN RACE, GENDER AND CLASS IN TO KILL<i> A</i> MOCKINGBIRD AND MY FAIR LADY

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Estado Mato Grosso

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

This study aims to investigate the impact of many dimensions on language use in Harper Lee's To kill a mockingbird and George Cukor's My fair lady . Regarding the first one, we distinctly focus on racially charged terminology, further exploring gender and class biases portrayed in the second one. Our methodology involves in-depth discourse analysis and critical examination of linguistic nuances, societal implications and narrative contexts within the works. The main hypothesis is that language acts as both a reflection and a catalyst for societal norms, playing a pivotal role in shaping perceptions, either for inclusivity or exclusion within specific communities.

Descrição

Palavras-chave

language, discourse, Harper Lee's To kill a mockingbird, My fair lady

Idioma

Inglês

Citação

Revista De Letras Norte@mentos. Caceres: Univ Estado Mato Grosso, v. 17, n. 47, p. 88-103, 2024.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso