Publicação:
Avaliação de Interações entre Professor e Alunos na Educação Matemática: ensino e aprendizagem de recursos pedagógicos

dc.contributor.authorLopes Júnior, Jair [UNESP]
dc.contributor.authorPeralta Sparvoli, Deise Aparecida [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2014-05-20T13:26:45Z
dc.date.available2014-05-20T13:26:45Z
dc.date.issued2009-01-01
dc.description.abstractThe aim of this paper is to discuss the teachers' need, as autonomous professionals, to evaluate their own pratice. Considering that Descriptive Functional Analysis (DFA) may be a pedagogical method for analysis, implementation, and change of teachers' mathematics teaching practices, the objective of the present research was to teach repertoires compatible with DFA to two mathematics teachers in elementary schools of São Paulo state. When teachers are responsible for evaluation and self evaluation, they recognize themselves as fundamental agents of transformation in education.en
dc.description.affiliationUNESP Bauru, Dept Psicol, São Paulo, Brazil
dc.description.affiliationUNESP Bauru, Programa Posgrad Educ Ciencia, São Paulo, Brazil
dc.description.affiliationUnespUNESP Bauru, Dept Psicol, São Paulo, Brazil
dc.description.affiliationUnespUNESP Bauru, Programa Posgrad Educ Ciencia, São Paulo, Brazil
dc.format.extent141-168
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2955
dc.identifier.citationBolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 22, n. 33, p. 141-168, 2009.
dc.identifier.fileWOS000272623300008.pdf
dc.identifier.issn0103-636X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/8662
dc.identifier.wosWOS:000272623300008
dc.language.isopor
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática
dc.relation.ispartofBolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceWeb of Science
dc.subjectMathematics Educationen
dc.subjectDescriptive Functional Analysisen
dc.subjectPedagogical Resourcesen
dc.titleAvaliação de Interações entre Professor e Alunos na Educação Matemática: ensino e aprendizagem de recursos pedagógicospt
dc.title.alternativeEvaluation of Teacher-student Interactions in Mathematics Education: the teaching and the learning of pedagogical resources.en
dc.typeArtigo
dcterms.licensehttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/about/submissions#copyrightNotice
dcterms.rightsHolderUnesp-dept Mathematica
dspace.entity.typePublication
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Baurupt
unesp.departmentEducação - FCpt
unesp.departmentPsicologia - FCpt

Arquivos

Pacote Original

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
WOS000272623300008.pdf
Tamanho:
263.41 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format

Licença do Pacote

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Nenhuma Miniatura disponível
Nome:
license.txt
Tamanho:
1.71 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descrição:
Nenhuma Miniatura disponível
Nome:
license.txt
Tamanho:
1.71 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descrição: