Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

A Longitudinal Study on the Development of the Professional Identity of Future Physics Teachers

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

This article derives from a master’s thesis that sought to understand some aspects of physics undergraduates’ conceptions of scientific knowledge, science teaching, and the process of knowledge construction for teaching. This study is longitudinal; data were collected from admission to course completion with the goal of understanding the impact of the pedagogical project and course structure. The Pecheutian Discourse Analysis provided theoretical and methodological support for the development of this research. The analysis of the interviews and questionnaires revealed that the course’s pedagogical project and curricular structure play an important role in the changes in the conceptions of future Physics teachers and the construction of their teaching identity.

Descrição

Palavras-chave

Longitudinal Study, Physics Teacher Training, Teachers Identity

Idioma

Inglês

Citação

International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, v. 32, n. 2, p. 2-12, 2024.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Item type:Unidade,
Faculdade de Ciências
FC
Campus: Bauru


Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso