A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental
Author
Advisor
Date
2010-10-25Type

View/ Open
Access rights

Metadata
Show full item recordAbstract
This research analyzed if the interactions between teacher and student, and among students, with the use of manipulative materials in the Mathematics teaching in a middle school class and provided the comprehension of the subjects worked. The analysis of the results was based in Vygotsky’s socio-historical theory, that prioritizes the interactions in learning-teaching process. The results of this research showed that these interactions mediated by the use of such materials provide the student with the motivation needed to take part in the math classes as an active actor in his development process, as well as understanding the concepts
Esta pesquisa analisou se as interações ocorridas entre professor e aluno, e entre os alunos, mediante o uso de materiais manipulativos, em aulas de Matemática, para uma turma de sexto ano do Ensino Fundamental e propiciou a compreensão dos conhecimentos trabalhados. A análise dos resultados se fundamentou na teoria sócio histórica de Vygotsky, que prioriza as interações no processo de ensino-aprendizagem. Os resultados desta pesquisa mostraram que essas interações, mediadas pelo uso dos referidos materiais, propiciaram aos alunos a motivação necessária para participar das aulas de matemática como sujeito ativo no seu processo de desenvolvimento, bem como a compreensão dos conceitos trabalhados
How to cite this document
Keywords
Language
Collections
