O curinga na educação: o Teatro do Oprimido como prática pedagógica
Advisor
Date
2018Type

View/ Open
Access rights

Metadata
Show full item recordAbstract
The following study intends to demonstrate, through the research of chosen bibliography and stories from theater workshops, how the Theater of the Oppressed, as systematized by Augusto Boal, constitutes itself as a pedagogical instrument. Through the whole set of its techniques and artistical philosophy, which shows an intimacy with a liberating pedagogical pratice, it's made an questioning of the role of art as a force of change of the reality, as an source of empowerment of the social actors that claims it
O estudo que se segue intenta demonstrar, a partir da pesquisa da bibliografia escolhida e relatos de oficinas teatrais, de que forma o Teatro do Oprimido, tal como sistematizado por Augusto Boal, se constitui enquanto instrumento pedagógico. A partir da totalidade de suas técnicas e de sua filosofia artística, que denota uma intimidade com uma prática pedagógica libertadora, realiza-se o questionamento do papel da arte enquanto potência transformadora da realidade, enquanto disparadora de um empoderamento dos sujeitos sociais que dela se apropriam
How to cite this document
Language
Collections
