Logo do repositório
 

Tempo, História e Educação Matemática

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

In this paper, we discuss conceptions of time and historical changes of them. We analyze how these conceptions construct a social way of being, by education. We conclude the need for History of Mathematical Education researches about the use of the time in both educational laws and teaching of Mathematics. Our main references are Norbert Elias (1998), Michel Foucault (1993), Jacques Le Goff (1995) and Edward Thompson (1998).

Descrição

Palavras-chave

Education, History, Mathematics, Philosophy, Time

Idioma

Português

Citação

Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 30, n. 55, p. 390-401, 2016.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação