Gestão da informação em ambiente web: aplicação da inteligência competitiva para o setor industrial de confecções da região de Londrina/PR
Author
Advisor
Date
2009-07-27Type
Graduate program
Ciência da Informação - FFC
View/ Open
Access rights

Metadata
Show full item recordAbstract
To competitiveness, the globalization and need of the obtaining information directed to the business and with value added are factors that influence the organizations that act in the international and national market will seek a competitive differential. At present, actually exists the range of information about industrial process and products, whose importance is fundamental for the competitive potential of organizations, seen that the innovation happens initially of that kind informational action. The organizations can be a sight as systems that generate, prosecute and apply information transforming them in action properly dictates. In that sense, the competitive intelligence process is able to help the organizations it collect informal and formal data, external and internal sources and prosecute and transforming them in a potentially competitive assets, therefore, obtain and manage information structured and with value added, as well like use information and communication technologies of efficient form, aiming at transform data and information in competitive differential for development of industrial sector. The process of competitive intelligence is a differential for any model of organizational management that possessed like main objective foresee opportunities and critical situations for obtain efficient and efficient results. The present project of research has like purpose study the phenomena that compose the information management in Web environment, more specifically the application of competitive intelligence for footwear industrial sector of Londrina/PR region. The sector of footwear of Londrina region, situated in the north of Paraná is extremely competitive, seen that is an area that possessed a cycle of information accelerated and highly dynamic, as well like is going to have like base to the anticipation informational for offer products differentiated... (Complete abstract click lectronic access below)
A competitividade, a globalização e a necessidade da obtenção de informações direcionadas ao negócio e com valor agregado são fatores que influenciam, cada vez mais, as organizações que atuam no mercado nacional e internacional buscarem um diferencial competitivo. Atualmente, existe uma gama enorme de informações sobre processos e produtos industriais, cuja importância é fundamental para o potencial competitivo das organizações, visto que a inovação advém inicialmente desse tipo de ação informacional. As organizações podem ser vistas como sistemas que geram, processam e aplicam informações, que são transformadas em ação propriamente dita. Nesse sentido, o processo de inteligência competitiva pode auxiliar as organizações a coletar dados de fontes internas e externas, formais e informais e processá-las transformando-as em um ativo potencialmente competitivo. Assim, obter e gerenciar informações estruturadas e com valor agregado, bem como usar as tecnologias de informação e comunicação de forma eficiente, auxilia na transformação de dados e informações em diferencial competitivo para o desenvolvimento do setor industrial. O processo de inteligência competitiva é um diferencial para qualquer modelo de gestão organizacional, visto que possui como objetivo principal antever oportunidades e situações críticas na busca de resultados eficientes e eficazes. O presente projeto de pesquisa teve como propósito estudar os fenômenos que compõem a gestão da informação em ambiente Web, mais especificamente a aplicação da inteligência competitiva para o setor industrial de confecções da região de Londrina/PR. O setor é extremamente competitivo, visto que é uma área que possui um ciclo de informações acelerado e dinâmico, bem como precisa ter como base, a antecipação informacional para oferecer produtos diferenciados. Este projeto estudou...
How to cite this document
Keywords
Language
Sponsor
Collections

Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Arquitetura da informação pervasiva
Oliveira, Henry Poncio Cruz de; Vidotti, Silvana Aparecida Borsetti Gregorio
; Pinto, Virgínia Bentes
(Coleção PROPG Digital (UNESP), 2015) [Livro]
-
Governança corporativa em empresas de capital aberto: uma contribuição da ciência da informação para análise da informação estratégica
Lopes, Elaine Cristina(Universidade Estadual Paulista (UNESP), 2010) [Dissertação de mestrado]
Corporate governance can be understood as a set of management mechanisms aim to reduce the distance between minority stakeholders and the power control of the company through internal and external controls. The theme has ... -
Processos de gestão da informação: tratamento, recuperação e uso da informação no mercado de capitais
Lopes, Elaine Cristina; Valentim, Marta Lígia Pomim
(Perspectivas em Gestao & Conhecimiento, 2013) [Artigo]
In the capital market the information are used as subsidies for the decision making of investors, among the main highlights are the economic, political, accounting and relating nature to the financial results of companies ...