Logotipo do repositório
 

Publicação:
Intuição para Bergson e Deleuze: Atravessamentos por devires da pesquisa em psicologia

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

This article is a literature review, seeking a conversation between Henri Bergson and Gilles Deleuze, to problematize the intuition of research in Psychology and the becoming child. Opening this conversation brings relevant clues that allow you to move paths and move territories to make think beyond the die, suspending previous judgments. Thus, it is possible to invent concepts and make a scattered attention through the practice of research in Psychology, leaving the essences, linear and causal logics. Becoming a child is to act as a force in the data cast, at random, in which the virtual actualizes itself without repeating and imitating forms. Becoming a child makes it possible to move from resemblance and recognition to daring to create other Psychologies.

Descrição

Palavras-chave

Bergson, Deleuze, Psychology

Idioma

Português

Como citar

Psicologia Escolar e Educacional, v. 21, n. 2, p. 277-283, 2017.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação