Logotipo do repositório
 

Publicação:
Experimentos mentais e suas potencialidades didáticas

dc.contributor.authorMichellan Kiouranis, Neide Maria [UNESP]
dc.contributor.authorSouza, Aguinaldo Robinson de [UNESP]
dc.contributor.authorSantin Filho, Ourides
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual de Maringá (UEM)
dc.date.accessioned2014-05-20T13:26:53Z
dc.date.available2014-05-20T13:26:53Z
dc.date.issued2010-03-01
dc.description.abstractA review of some articles on thought experiments shows that the use of these tools as resources seems to be very useful in understanding some phenomena that are very difficult to be observed in a real laboratory. In this paper we present an analysis and discussion about the very characteristics of though experiments as a potential instrument for physics teaching.en
dc.description.affiliationUniv Estadual Paulista, Doutoranda Programa Pos Grad Educ Ciencia, Bauru, SP, Brazil
dc.description.affiliationUniv Estadual Paulista, Dept Quim, Bauru, SP, Brazil
dc.description.affiliationUniversidade Estadual de Maringá (UEM), Dept Quim, Maringa, Parana, Brazil
dc.description.affiliationUniv Estadual Paulista, Programa Pos Grad Educ Ciencia, Fac Ciencias, Bauru, SP, Brazil
dc.description.affiliationUniversidade Estadual de Maringá (UEM), Programa Pos Grad Educ Ciência & Matemat, Maringa, Parana, Brazil
dc.description.affiliationUnespUniv Estadual Paulista, Doutoranda Programa Pos Grad Educ Ciencia, Bauru, SP, Brazil
dc.description.affiliationUnespUniv Estadual Paulista, Dept Quim, Bauru, SP, Brazil
dc.description.affiliationUnespUniv Estadual Paulista, Programa Pos Grad Educ Ciencia, Fac Ciencias, Bauru, SP, Brazil
dc.format.extent10
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1806-11172010000100019
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Ensino de Fisica. São Paulo: Soc Brasileira Fisica, v. 32, n. 1, p. 10, 2010.
dc.identifier.fileS1806-11172010000100019.pdf
dc.identifier.issn1806-1117
dc.identifier.lattes4167514050938821
dc.identifier.scieloS1806-11172010000100019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/8735
dc.identifier.wosWOS:000288129700019
dc.language.isopor
dc.publisherSoc Brasileira Fisica
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Ensino de Física
dc.relation.ispartofsjr0,202
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceWeb of Science
dc.subjectthought experimentsen
dc.subjectphysics teachingen
dc.subjectdidactic resourcesen
dc.titleExperimentos mentais e suas potencialidades didáticaspt
dc.title.alternativeThought experiments and its potentialities as didactic toolsen
dc.typeArtigo
dcterms.licensehttp://www.scielo.br/revistas/rbef/paboutj.htm
dcterms.rightsHolderSoc Brasileira Fisica
dspace.entity.typePublication
unesp.author.lattes4167514050938821[2]
unesp.author.orcid0000-0003-2373-267X[2]
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Baurupt
unesp.departmentEducação - FCpt
unesp.departmentQuímica - FCpt

Arquivos

Pacote Original

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
S1806-11172010000100019.pdf
Tamanho:
190.51 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descrição:

Licença do Pacote

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
license.txt
Tamanho:
1.71 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descrição:
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
license.txt
Tamanho:
1.71 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descrição: