Logotipo do repositório
 

Publicação:
THE CHALLENGES OF SUPERVISED PHYSICAL EDUCATION CURRICULAR PRACTICUM IN THE PARTNERSHIP BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOL

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Fed Rio Grande Do Sul, Escola Educ Fisica

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This study aimed at understanding the processes of partnership between schools and universities in Physical Education's supervised curricular practicum. The approach was qualitative research and case study, using narrative interview with seven subjects as well as content analysis. The results showed contradictions in the process, since the institutions are distant in the model of practicum adopted. The challenge lies in abandoning a model that sees the university as the center of the process and move towards a model that includes schools and universities as educational places.

Descrição

Palavras-chave

Faculty, Curricular Practicum, Universities

Idioma

Português

Como citar

Movimento. Porto Alegre: Univ Fed Rio Grande Do Sul, Escola Educ Fisica, v. 21, n. 1, p. 111-123, 2015.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação