Logotipo do repositório
 

Publicação:
IMPORTANT EPISODES OF PHYSICAL EDUCATION CLASSES: VALUING STUDENTS' EXPERIENCES THROUGH NARRATIVES

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Fed Rio Grande Do Sul, Escola Educ Fisica

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

School - where students spend considerable time and live intense relationships - is a scenario of possibilities for experience-building. This study aimed to identify and analyze episodes written by high school students about their experiences in Physical Education classes, in the format of teaching cases. The experiences narrated by the students raised questions to Physical Education teachers by mobilizing organic knowledge towards verbalized knowledge, thus establishing a pedagogy that effectively recognizes students' experience as knowledge.

Descrição

Palavras-chave

Problem-based learning, Primary and secondary education, Narration

Idioma

Português

Como citar

Movimento. Porto Alegre: Univ Fed Rio Grande Do Sul, Escola Educ Fisica, v. 22, n. 2, p. 583-596, 2016.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação