Logotipo do repositório
 

Publicação:
Games production in mathematics: Why not?

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This work discusses the mathematical knowledge built by Elementary School students from the production of digital games. This initiative was carried out within the scope of the Mattics project in a public school in the region of Goiânia (GO), guided by constructivist ideas and qualitative research. The obtained results indicate the knowledge built from the mobilization of ideas-mathematical concepts throughout the production of games with the use of programming language, highlighting the importance of an active and contextual ‘hand in the mass’ learning.

Descrição

Palavras-chave

Construction, Game programming, Mathematical knowledge

Idioma

Português

Como citar

Acta Scientiae, v. 20, n. 5, p. 950-966, 2018.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação