Certificação ambiental e impactos socioambientais: as certificações ambientais da empresa Natura e seus benefícios socioambientais
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2017-10-16Type

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The increase of environmental concerns on the part of the consumer and investor markets have driven companies with expansion strategies to seek environmental certifications in order to demonstrate that their mission, vision and values are in line with the expectations of their public. In a globalization with the financial market, where the complete knowledge of the world is possible, it becomes much easier to ascertain the suitability of corporations, forcing them to follow a range of principles to maintain their seals and hence their reputation in the market. Within such a scenario, Environmental Management Systems become an essential part of organizational processes, revolutionizing the entire production chain. Under the social and environmental appeal, Natura S / A designed its market strategy, generating impacts throughout its network, from the suppliers suppliers of inputs derived from Brazilian biodiversity, the industrial process, the design of the packaging of its products, to the final consumer. Through research, it was certified that the consumer, even, is the one that most values and observes the measures taken by the company, considered a pioneer in this type of strategy of competitive advantage
O aumento das preocupações ambientais por parte do mercado consumidor e dos investidores têm impulsionado empresas com estratégias de expansão a buscarem certificações ambientais, no intuito de demonstrarem que sua missão, visão e valores estão alinhadas às expectativas de seu público. Numa economia de financeirização do capital, advinda da globalização, onde conhecimento completo do mundo é possível, torna-se muito mais fácil constatar a idoneidade das corporações, obrigando as mesmas a seguirem uma gama de princípios para manterem seus selos e, consequentemente, sua reputação no mercado. Dentro de tal panorama, os Sistemas de Gestão Ambiental tornam-se parte essencial dos processos organizacionais, revolucionando toda a cadeia produtiva. Sob o apelo socioambiental, a Natura S/A arquitetou sua estratégia de mercado, gerando impactos em toda a sua rede, desde os parceiros fornecedores de insumos advindos da biodiversidade brasileira, o processo industrial, o design da embalagem de seus produtos, até o consumidor final. Por meio de pesquisa, foi atestado que o consumidor, inclusive, é o que mais valoriza e observa as medidas tomadas pela empresa, considerada pioneira nesse tipo de estratégia de vantagem competitiva
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